Eerste concept-store voor Elektrische Wagens in Europa
- Op 16 februari opent Renault in Stockholm zijn eerste ‘Electric Vehicle Experience Center’, een concept-store die volledig in het teken van zuiver elektrische wagens staat.
- Met deze stedelijke concept-store vestigt Renault zich in het hart van druk bezochte plaatsen.
- Behalve een kennismaking met de producten zal het ‘Renault Electric Vehicle Experience Center’ ook een complete belevenis rond elektrische mobiliteit aanbieden.
Op vrijdag 16 februari opent Renault de deuren van zijn eerste Europese ‘Electric Vehicle Experience Center’, een concept-store gewijd aan elektrische wagens. Klanten kunnen er op één enkele plaats terecht met al hun vragen rond elektrische mobiliteit en kunnen er alle voordelen ontdekken. Deze onuitgegeven vitrine werd gevestigd in het hart van een van de grootste winkelcentra van Zweden, Täby in de rand van Stockholm. Die locatie benadrukt als geen ander de troeven waarmee elektrische wagens een antwoord bieden op de uitdagingen van de stedelijke mobiliteit.
“We zijn verheugd met deze nieuwe ruimte waar we met het grote publiek kunnen praten, opleiding kunnen geven en ervaringen rond elektrische mobiliteit kunnen uitwisselen. Als Europees marktleider op het gebied van elektrische wagens kunnen we met deze concept-store op een interactieve manier duiding geven bij de opportuniteiten en voordelen van de elektrische mobiliteit. Kiezen voor een elektrische wagen is immers niet gewoon kiezen voor een ander model: het is een heel nieuwe manier om de mobiliteit te benaderen, verklaarde Gilles NORMAND, Directeur Elektrische Voertuigen bij de Renault-groep.
Aan de hand van een fysiek en digitaal parcours, dat speciaal voor deze concept-store werd uitgewerkt, kunnen bezoekers zich vertrouwd maken met alle praktische aspecten van elektrisch rijden om zo een gepersonaliseerde oplossing op maat van hun verwachtingen te vinden. De concept-store werd daartoe opgesplitst in verscheidene zones: behalve de tentoonstellingszone voor elektrische wagens, zijn er ook zones die informatie geven over de infrastructuur en oplaadmodi, de lokale wetgeving en incentives, de aankoopvoorwaarden en de services met betrekking tot elektrische wagens. Een ontmoetings- en gesprekszone is eveneens voorzien. Ook kunnen bezoekers ter plaatse wagens testen om de specifieke eigenschappen van elektrische wagens uit eerste hand te ondervinden. En tot slot kunnen ze er uiteraard hun elektrische wagen bestellen.
Er zijn zeven dagen op zeven adviseurs aanwezig die de bezoekers bijstaan in hun kennismaking met de elektrische mobiliteit. Om te beantwoorden aan de verwachtingen van bestuurders met een voorliefde voor nieuwe technologieën, steunt het parcours ook op een uitgebreid digitaal gedeelte, waaronder een exclusieve configurator voor elektrische wagens, waar elke bezoeker een model op maat van zijn gewoonten en wensen kan samenstellen.
“Nieuwe distributieformats, gevestigd in het hart van stadscentra en uitgerust met digitale instrumenten voor een betere ervaring, beantwoorden duidelijk aan de veranderende eisen van onze klanten. Aangezien elektrische wagens zich opwerpen als de kerntechnologie voor een duurzame mobiliteit, heeft Renault besloten beide uitdagingen te bundelen en een nieuwe distributiebenadering voor het Z.E.-gamma uit te werken. Daartoe hebben we samen met onze lokale verdeler Bilia het eerste Electric Vehicle Experience Center voor zuiver elektrische wagens opgericht in Stockholm. De stad stond bovenaan ons verlanglijstje vanwege de snelle groei van de Zweedse markt voor elektrische wagens en de inspanningen die de Zweedse regering levert om deze technologie te promoten,” besluit Zakaria ZEGHARI, Directeur Ontwikkeling van het Commerciële Renault-Net in Europa.
Met deze eerste doorslaggevende stap bestudeert Renault de mogelijkheid om dit format ook in andere Europese steden te implementeren.