piepend geluid

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
fvdpitte
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2019 12:45
Actief als: particulier

piepend geluid

Bericht door fvdpitte »

Hallo, eigenaar van een Renault Grand Scenic 2008 hier. Sedert vanmorgen hoor ik bijwijlen een piepend geluid. Aanvankelijk dacht ik dat het van de ventilatieknop kwam, maar toen begon het piepen ook bij het naar rechts afdraaien. Na een kilometer of 10 was het weer verdwenen. Vanmiddag een stukje gereden en opnieuw af en toe gepiep, zelfs toen ik stil stond aan verkeerslichten. Iemand een idee? Remklauwen? Wielophanging?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: piepend geluid

Bericht door Renault47 »

geluiden zijn altijd moeilijk te traceren maar als het geluid optreedt als je stil staat is het in ieder geval geen remklauw, wiellager of - ophanging. Ik denk in eerste instantie aan de multiriem (die aan vervanging toe is) of één van de onderdelen die deze aandrijft.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
fvdpitte
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2019 12:45
Actief als: particulier

Re: piepend geluid

Bericht door fvdpitte »

OK, bedankt, riem is reeds 1x vervangen aan 120.000 denk ik, nu 215.000 km... Het rare is wel dat ik gisterenavond bij het terugrijden naar huis geen enkel "gepiep" gehoord heb, en ook vanmorgen niet.. Sowieso morgen naar de garage voor normaal onderhoud, ik vraag het eens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: piepend geluid

Bericht door Renault47 »

kan ook de spanrol van de multiriem zijn. Ik heb het verschijnsel ook wel eens gehad en dan vooral met temperaturen onder het vriespunt. Maar als het geluid pas na 10 km verdwijnt zou ik er zeker naar laten kijken.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: piepend geluid

Bericht door mil soluciones »

Probeer eens het stuur volledig naar één kant te draaien, als het dan piept is het waarschijnlijk de stuurservopomp. Ik heb dit probleem en toevallig op de Duitse TV de oplossing gezien, inderdaad piept het bij mij, bij volledige stuuruitslag. Niet een oorzaak voor paniek, maar wel iets dat in de toekomst moet nagekeken worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht