Aankoopadvies Zoë

Plaats reactie

Topic author
Marcel2704
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:43
Actief als: particulier

Aankoopadvies Zoë

Bericht door Marcel2704 »

Hi!

Even kort voorstellen: Marcel, 40, drie kids, en tevreden bezitter van een Grand Scenic voor het gezinsvervoer.
Echter, de Scenic is uiteraard niet de meest zuinige auto. Zeker niet op korte afstanden. En de kids beginnen ook activiteiten te hebben die logistiek lastiger worden (sport, zwemles, dat werk).

Daarom overwegen we om een betaalbare tweede auto aan te schaffen, liefst elektrisch, die vooral ingezet zal worden voor de kortere ritjes: boodschapen, naar werk (voor ons beiden circa 10-15km; en laadpaal beschikbaar bij werk). Eigenlijk zijn de eisen dus relatief laag, zowel qua comfort als qua range, maar ik wil wél een auto waar wel iedereen eventueel in past, met wat inschikken wellicht.

De Zoë staat daarbij hoog op het lijstje.

Waar moet ik op letten bij aankoop van een gebruikte Zoë? Ik zit te denken aan een uitgave van ongeveer 7.500. De huuraccu vindt ik niet zo'n bezwaar, maar zijn er ervaringen met afkopen? Dat zal op een relatief oudere Zoë niet zo heel duur zijn, lijkt me?

Hoe lees je bijvoorbeeld de SoH van de accu uit? Met het budget in gedachten is de keus beperkt, maar zijn er nog aanraders of afraders qua type?

Dank alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Aankoopadvies Zoë

Bericht door ZoeKees »

Hier ook 3 kinderen, in de basisschool leeftijd. Ze passen prima op de achterbank. Met kinderstoeltjes/zit verhogers was het wat krap maar ook te doen. Heb een tijd 2 stoeltjes links en rechts en een zeer smalle zitverhoger in het midden gehad. Gordelverlengers om makkelijk bij de gordels te kunnen. Moet wel zeggen dat mijn kinderen niet zo fors gebouwd zijn. Drie pubers op de achterbank lijkt me te krap.

Nog een tip: ik heb achteraf bij de dealer de middelste hoofdsteun laten plaatsen. Die zit er standaard niet in, maar de bank is wel voorbereid. Kostte me toen iets van 125 euro.

Wij gebruiken de Zoe als eerste auto voor bijna alles. Woon-werk, boodschappen, trips in de regio. Rijdt erg fijn. Best een flinke kofferbak ook nog: 340 liter. Langere ritten en vakantie doen we met een Volkswagen Touran op benzine.

Accu heb ik inmiddels afgekocht, maar je kunt rustig met een huuraccu beginnen. Afkoopsom daalt elk jaar met iets van 700 euro ex btw. Dus een jaar accuhuur betalen en daarna afkopen kost je effectief niet zo veel.

Betreffende accustatus soh zou je eigenlijk een dongle en de canze app moeten hebben. Dan kun je het uitlezen.

Verder om op te letten: let op dat de motorlagers geen lawaai maken. Dat is een dure reparatie/vervanging.
Sommige mensen hebben een kapotte boordlader gehad, dat is ook duur om te vervangen.
Zie andere topics die hier over geschreven zijn.
Ik zou adviseren de auto met 3 of 6 maanden garantie aan te schaffen, zodat eventuele gebreken met bovenstaande aan het licht komen.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Aankoopadvies Talisman
    door bert888 » » in Talisman
    20 Reacties
    1527 Weergaves
    Laatste bericht door bert888
  • Aankoopadvies Megane 3 benzine
    door Harald80 » » in Megane
    4 Reacties
    220 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic